Hvordan legge på vekt

Her skal jeg vise deg et lite enkelt tips på hvordan du kan legge på vekt uten å øke for mye.

For som de fleste vet innen trening så er det viktig å hele tiden kunne øke vekten man trener med, altså ha progresjon. Dette gjøres for at musklene ikke skal sette seg fast i det samme sporet fra trening til trening. Det er viktig med denne økningen slik at musklene hele tiden må tilpasse seg motstanden som blir brukt.

På flere av treningsapparatene som har et vektmagasin så må du øke med 5 kilo av gangen. Men med dette trikset så kan du øke med mindre enn det.
Det er valgfritt om du bruker 0,5 1,25 eller 2,5. Løsningen er uansett den samme.

Du drar bare ut låsen og henger på en vektskive på magasinet, og så setter du på plass låsen igjen. Om du løftet 30 kilo sist trening så kan du løfte f.eks 32,50 kilo istedet for å øke rett opp til 35 kilo. Ergo så kan du holde progresjonen lenger, enn om du klemmer på med 5 kilo for hver treningsøkt. Du vil bare møte veggen tidligere om du hele tiden legger på 5 kilo, slik som vektmagasinet er konstruert.

Du kan øke vekten med ei løs vektskive
Heng på ei løs vektskive så slipper du å øke så mye som magasinet tilsier

Håper du har dette tipset i bakhodet neste gang du skal hive deg på en maskin med vektmagasin.

Legg gjerne igjen en kommentar