Min 5×5 treningsrutine

Jeg er vel over snittet interessert i trening, og da spesielt styrketrening. Her kan du ta en titt på en video fra min 5×5 treningsrutine. Det  betyr at jeg gjør hver enkelt øvelse 5 ganger(sett) á 5 repetisjoner.

For tiden så kjører jeg et fullkroppsprogram og trener da tre ganger i uka. Det er forskjellige øvelser, repetisjoner og sett på de forskjellige dagene. Det kommer etter hvert videoer fra de andre dagene også, så det er bare til å følge med. Det enkleste er å abonnere på min kanal på YouTube, så får du opp et varsel når jeg legger ut nye videoer.

Føler selv at jeg får noe ut av dette programmet, og jeg har lyst til å si at jeg kjenner det på kroppen. Det viktigste her er at man ikke begynner for tungt for da stagnerer progresjonen brått. Og progresjon er et nøkkelord når det kommer til styrketrening og bygging av muskler. Du skal kunne øke fra uke til uke for at musklene skal få nye utfordringer og kunne utvikle seg.

Jeg er verken rippa eller stor så jeg kan ikke vise til noen enorme resultater nå, men jeg håper det kommer seg, og «før»-bilder er tatt.

Sleng gjerne igjen en kommentar om det er noe du lurer på, ris/ros, eller bare for å gi en tilbakemelding.

2 Comments

  1. Pingback: En dag full av aktivitet - Hans Petter

  2. Pingback: PT-time på Family Sports Club Halden - Hans Petter

Legg gjerne igjen en kommentar